Waarin schuilt de meerwaarde van een selfservice portal?

Het is voor klanten van een bedrijf tegenwoordig van zeer groot belang dat ze over de mogelijkheid beschikken om in hun eigen noden te kunnen voorzien. Concreet betekent dit dat het voor veel mensen een absolute must is geworden om gebruik te maken van de diensten van een bedrijf welke beschikt over een zogenaamde selfservice portal. Binnen een dergelijke portal is het mogelijk voor klanten om zelf in een handomdraai de relevante informatie op te kunnen zoeken waar men naar op zoek is. Wil jij hier graag meer over te weten komen? Zou je daarnaast ook graag willen te weten komen op welke manier ook jouw bedrijf hier beter van kan worden? Blijf dan zeker verder lezen!

Aan welke eisen moet een selfservice portal voldoen?

Indien je van plan bent om een selfservice portal in het leven te roepen voor jouw bedrijf zal je kunnen vaststellen dat deze in de praktijk aan verschillende eisen moet zien te voldoen. De belangrijkste eisen waar je wat dit betreft rekening mee moet houden zijn de volgende:

  1. De portal moet makkelijk te vinden zijn; 
  2. Ze moet over een toegankelijk karakter beschikken; 
  3. Het is belangrijk dat de portal overzichtelijk is; 
  4. Ze moet zo compleet mogelijk zijn;

Weet jouw portal te voldoen aan de hierboven aangegeven eisen? Dan zal je al vrij snel tot de conclusie komen dat deze de meest optimale meerwaarde zal weten te realiseren.

Wat is de meerwaarde voor jouw klanten?

Wanneer een (potentiële) klant geïnteresseerd is in jouw product of dienst spreekt het voor zich dat deze daar de nodige informatie over zal willen opzoeken. Het spreekt immers voor zich dat de persoon in kwestie met absolute zekerheid moet kunnen stellen dat de dienst of het product in kwestie perfect aan de vooropgestelde eisen zal weten te voldoen. Dat blijkt in de praktijk niet altijd even eenvoudig te zijn. Veelal is het namelijk zo dat een website slechts over een beperkte hoeveelheid aan informatie beschikt. Dit kan worden opgelost met een selfservice portal. 

Door een selfservice portal te implementeren in je website zorg je ervoor dat jouw potentiële klanten alle relevante informatie in een handomdraai kunnen ontdekken. Dat kan er zomaar voor zorgen dat ook het aankooptraject heel wat korter en vooral ook efficiënter kan worden gemaakt. Het spreekt voor zich dat dit niet alleen interessant is voor jouw klanten, maar ook voor jou als bedrijf. 

Wat is de meerwaarde van een selfservice portal voor jou als bedrijf?

Bovenstaande zegt het natuurlijk reeds een beetje. De aanwezigheid van een selfservice portal is niet alleen maar interessant voor jouw klanten en potentiële klanten. Ook voor jou als onderneming brengt dit een aantal zeer interessante voordelen met zich mee. Zo zal je tot de conclusie komen dat je klantendienst veel minder hard zal worden belast. Dit uiteraard als gevolg van het feit dat de belangrijkste vragen reeds worden beantwoord door middel van de informatie die in deze portal is terug te vinden. Hoe dan ook mag het duidelijk zijn, het laten implementeren van een dergelijke portal door een specialist van HybrIT kan voor elke onderneming tegenwoordig zeker het overwegen waard zijn.