Adverteren op een geschikte locatie

De geschikte locatie vinden voor jouw billboard reclame is niet zo makkelijk als dat het lijkt. Nu zal je vast denken dat ik geen gelijk heb. Echter moet je met een aantal zaken echt goed rekening houden. Daarnaast is ook heel veel afhankelijk van bepaalde zaken zoals je eigen mogelijkheden. Daarom nemen we je graag mee in de wondere wereld van offline marketing en de ongekende mogelijkheden die het jou te bieden heeft.

Persona schetsen

De juiste doelgroep vinden is ook geen eitje. Ook hierbij wordt je uiteindelijk afhankelijk van je budget. Want het juiste bereik kost nu eenmaal meer geld. En dat is logisch toch? Want de beste mensen vinden kost meer geld. Wil je met een digitale advertentie plaatsen voornamelijk een boodschap vertellen aan publiek dat meestal in de avond of overdag aanwezig is? Ook jouw boodschap en het doel is hierdoor erg belangrijk. Als je wilt dat mensen diezelfde dag nog actie ondernemen dan is het verstandig te focussen op de dag mensen. Of wil je dat mensen in de avond bij jou komen dineren? Dan is het avond publiek weer super relevant. Je ziet het, de keuze is reuze.

Passen de kosten?

Het vinden van een juisten locatie is heel erg budget afhankelijk. Op elke toplocatie heb je de mogelijkheid om jouw boodschap te plaatsen. Echter zal dit budget het niet altijd toelaten. De beste locaties kosten nu eenmaal meer. Maar hoe wordt bepaald of een locatie goed is of niet? Hoe drukker een locatie is hoe duur deze zal zijn. Daarnaast is het ook afhankelijk of er winkelend publiek is of puur en alleen langs een snelweg.