Commercieel medewerker binnendienst: Een belangrijke schakel binnen de organisatie

Een commercieel medewerker binnendienst is een belangrijke schakel tussen collega’s binnen een organisatie en de medewerkers in de buitendienst. Hierdoor ben je als commercieel medewerker binnendienst veel in contact met allerlei collega’s. Om een goede commercieel medewerker binnendienst te zijn dien je te beschikken over de juiste communicatievaardigheden. Je bent namelijk het aanspreekpunt voor klanten, zowel face-to-face als via de telefoon of per e-mail. Tijdens jouw rol als commercieel medewerker binnendienst spelen goede klantvriendelijkheid en klantgerichtheid dan ook een belangrijke rol binnen je werkzaamheden.

Wat zijn de werkzaamheden van een commercieel medewerker binnendienst?

Als commercieel medewerker binnendienst adviseer je klanten, maak je afspraken met klanten, help je bij de verkoop- en marketingacties, werk je offerte uit en bel je deze na. Je werkzaamheden zijn dus er divers. Daarnaast ondersteun je als commercieel medewerker binnendienst ook het gehele commerciële proces. Zo weet je altijd precies welke mensen je in moet schakelen om een probleem op te lossen of een proces tot een succes te maken. Je zou jezelf dan ook als een spin in het commerciële web kunnen omschrijven.

Commercieel medewerker binnendienst

Een geschikte keuze voor jou?

Als al deze werkzaamheden bij jou passen is de opleiding commercieel medewerker binnendienst zeker een geschikte keuze. Tijdens de opleiding leer je onder andere over verschillende commerciële gesprekstechnieken. Hierbij wordt specifiek aandacht besteed aan het verkoopgesprek. Daarnaast leer je ook hoe je om moet gaan met verkoopargumenten, leer je onderhandelen en leer je hoe je een product goed kunt presenteren.