De chatbot binnen de bioscopenbranche, een goed idee?

Tegenwoordig zal je bijna alle bioscopen online kunnen vinden. Waar voorheen altijd een belletje aan te pas ging, kan je nu erg snel en gemakkelijk via de site de reservering maken voor jouw favoriete film. Niet alleen een reservering, maar ook vele andere zaken zijn te vinden op hun website. Hierbij valt te denken het overzicht van alle nieuwe en binnenkort verwachte films, prijsoverzichten en vele andere dingen. Kortom een website kan een klant binnen deze branche erg veel informatie verschaffen. Echter kan het soms zijn dat de klant er niet altijd zelf uitkomt. Dit is dan ook het punt waarbij wij online kunnen helpen tijdens deze zoektocht. Hoe dan hoor ik je vragen?  Nou heel makkelijk! Via een geautomatiseerde gesprekspartner, ook wel een chatbot genoemd!

Wat is een chatbot?

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. Dit biedt de consument de mogelijkheid om binnen enkele seconden antwoord te krijgen op hun gestelde vraag. Wanneer klanten zich namelijk bevinden op de website, kunnen ze tegen verschillende dingen aanlopen. Is er nog een stoel te reserveren voor diezelfde dag, zijn er nog bepaalde arrangementen? Allemaal vragen waarbij de chatbot de klant kan helpen. De klant krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Aan de hand van deze vraag gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden vanuit de kennisbank die is opgesteld door chatspecialisten. Op deze manier zal de klant sneller worden geholpen, wat zal leiden tot een hogere klanttevredenheid.

De toegevoegde waarde van een chatbot voor bioscopen

Wat net al naar voren kwam, is dat ook in deze branche een grote verschuiving plaatsvindt van offline naar online. Dit biedt voor deze sector mooie kansen, zij kunnen namelijk middels de chatbot sneller voldoen aan de vraag van de consument. Daarnaast levert de chatbot ook gemak op voor de consument. Zij kunnen namelijk op een makkelijke manier een vraag stellen, waar zij ook buiten kantooruren antwoord op krijgen. Een chatbot zal namelijk, in tegenstelling tot de reguliere klantenservice, altijd beschikbaar zijn voor hulp en vragen. Het zal ervoor zorgen dat de klanttevredenheid toeneemt. Doordat zij op de juiste manier worden opgesteld, zijn zij in staat menselijk taalgebruik en de context ervan te begrijpen. Al met al biedt een chatbox voordelen voor zowel de klant als de verkoper.